Betalsätt

Visa och Mastercard

Vi accepterar Visa och Mastercard. Vi accepterar tyvärr inte Visa Electron eller American Express. När du lagt din order reserveras pengarna på ditt konto, men de dras först när din order är packad. Att betala med kort är gratis.

Klarna Fakturahandla på 14 dagars faktura räntefritt!

Du kan få hem dina varor för att känna och klämma på dem innan du betalar. Vi samarbetar med Klarna och kan därför erbjuda betalning på faktura med betalningsvillkor 14 dagar. När du väljer att handla på faktura görs en kreditupplysning på ditt personnummer direkt på sajten (tar ca 2 sekunder). Blir du godkänd av Klarna kan fakturabetalning genomföras, och vi skickar då med din faktura från Klarna med ditt paket. Vi tar ut en avgift på 39 SEK för Klarna Faktura. Du kan dessutom välja att delbetala din faktura (mer info hos Klarna här). Du betalar ingen ränta, men vid försenad betalning utgår påminnelseavgifter samt en dröjsmålsränta på 24%. Mer info hittar du på Klarnas hemsida.

Har du frågor gällande din faktura vänligen kontakta Klarna på telefonnummer 08 120 120 10.

Klarna Konto handla i dag och betala den sista nästa månad, räntefritt!

Du kan få hem dina varor för att känna och klämma på dem innan du betalar. Vi samarbetar med Klarna och kan erbjuda dig deras tjänst Klarna Konto. Detta innebär att du, kring den 25:e får en faktura på det du handlat med Klarna Konto under månaden. Denna faktura betalar du sedan den sista dagen kommande månad. Exempel: Du handlar med Klarna Konto hos oss den 7 oktober. Du får hem ditt paket från oss den 8 oktober. Klarna skickar sedan din faktura med Posten till dig kring den 25 oktober. Denna faktura ska sedan betalas senast den 30 november månaden därefter. I detta exempel har du alltså nästan 8 veckor på dig att betala för ditt köp. Vi tar ut en avgift på 39 SEK. Du betalar ingen ränta, men vid försenad betalning utgår påminnelseavgifter samt en dröjsmålsränta på 24%. Mer info hittar du på Klarnas hemsida.

Har du frågor gällande din faktura vänligen kontakta Klarna på telefonnummer 08 120 120 10.

 

Fraktkostnad

Fraktavgiften är 40 SEK inom Sverige oavsett orderns storlek. För frakter till utlandet klicka här.

 

Leverans

Inom Sverige skickas ditt paket med Posten och har en leveranstid på 2-4 arbetsdagar.


Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas till den emailadress du uppgett i din beställning efter att du lagt din order. Skulle du mot förmodan inte få någon orderbekräftelse så maila oss på newblack@newblack.se med ditt ordernummer i ämnesraden så skickar vi dig en ny.

 

Ändra eller avboka order

Vill du ändra eller avboka din order? Då vi strävar efter att packa och skicka din order så fort din beställning är lagd är det viktigt att du kontaktar oss omgående vid önskemål om ändringar eller avbokningar. Maila oss på newblack@newblack.se med "ändring" alternativt "avbokning" i ämnesraden. Har vi redan hunnit skicka din order debiteras du för frakten.

 

Bytesrätt/Ångerrätt

Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för E-handel. Vi tillämpar öppet köp i 14 dagar.
Returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick, detta gäller även för förpackningar. Du står själv för returfrakten, vid ett byte så står vi för frakten tillbaka till dig. Har du frågor om din vara eller ditt köp så ring oss på 0709-713295 eller mejla oss på newblack@newblack.se så hjälper vi dig.

Vid eventuell retur skall varan skickas till:

New Black AB
Timmermansgatan 14
118 25 Stockholm

Glöm inte att fylla i returformuläret som kommer med din order.

Returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick, detta gäller även för förpackningar.
Vid all kommunikation om byten/returer/förfrågningar, skriv in ditt ordernummer som meddelandeämne i mailet!
 

Reklamation

Vi gör vårt yttersta för att alltid leverera kvalitetsprodukter. Skulle din produkt trots allt vara defekt så får du självklart kostnadsfritt byta ut varan. Skicka ett mail till newblack@newblack.se där du beskriver felet, samt skriv "Reklamation + ditt ordernummer" i ämnesraden på mailet. Har du möjlighet att bifoga ett foto på felet påskyndar detta processen. Vi måste alltid godkänna reklamationen innan du skickar tillbaka varan till oss. Reklamation av vara gäller i tre år från och med inköpsdatum. Godkända reklamationer skickas till:

New Black AB
Timmermansgatan 14
118 25 Stockholm

 
Kundservice

Har du frågor om något, vill ha hjälp eller en uppdatering om hur det går med din order, kan du alltid nå oss på 0709-713295 eller newblack@newblack.se.

Newblack.se kundtjänst hanterar inga fakturor. Fakturafrågor hänvisas till Klarna AB.

 

Transportskada

Märker du att paketet eller innehållet är skadat när du hämtar ut det, anmäl det då direkt på ditt postutlämningsställe.

 

Beställningar utanför Sverige.

Om din order ska skickas utanför Sverige ber vi dig beställa genom vår internationellt anpassade webshop www.newblack.se/en/. Detta är exakt samma webshop fast med utökade funktioner för internationella ordrar.

 

Säkerhet

Det är säkert att handla hos oss. Personuppgifter och kortnummer behandlas av krypterade sidor, vilket innebär att informationen blir oläslig för utomstående. Vi respekterar din integritet och dina personuppgifter hanteras på krypterade servrar.

 

Organisationsnummer

New Black är ett registrerat aktiebolag med organisationsnummer 556833-7454

 

Övriga frågor

Har du frågor som du inte har fått svar på här på vår support så hör gärna av dig till newblack@newblack.se.